תביעה נגד בית חולים וולפסון

30 ביולי 2014
תביעה נגד בית חולים וולפסון

נכנסה לבית חולים וולפסון לבדיקת כאב באצבע ויצאה מבית החולים עם שבר בירך ושבר בחוליה

20/7/2014 , 16:21 תיקי משרד עורכי דין משרד עורכי דין אביב והבה

תביעה נגד בית חולים וולפסון, נכנסה לבית החולים וולפסון על מנת בדיקת כאב קל באצבע בכף הרגל ויצאה מבית החולים וולפסון עם שבר מפרק ירך ימין לאחר פגיעה בפרק מסוג שבר תלישה של טרוכנטר גדול ועקב שבר גוף חוליה L5 בעמוד השדרה

תביעה נגד בית חולים וולפסון

הדלת האוטומטית בחדר הרנטגן בבית החולים וולפסון / צילום: התובעת


בחודש מאי 2014 הוגשה תביעה ע"י משרדינו בגין נזק גוף שנגרם ללקוחה ע"י דלת אוטומטית הנמצאת בכניסה לחדר הרנטגן במיון בית החולים וולפסון.


לטענת התובעת כאשר הגיעה לבית החולים וולפסון ביום 03.08.12 על מנת לבדוק כאב באצבע 4 בכף הרגל שמאל נשלחה ע"י הרופא במיון לבצע בדיקת רנטגן רגילה בכף הרגל שמאל כאשר נקראה התובעת להיכנס לחדר הרנטגן נסגרה עליה בפתאומיות דלת הכניסה לחדר הרנטגן וגרמה לנפילתה על הרצפה.


כתוצאה מהנפילה נחבלה התובעת בפרק ירך ימין ללא יכולת ללכת וסבלה מכאבים אשר גרמו לאשפזה בבית החולים וולפסון מיום 04.08.12 ועד ליום 09.08.12.

בבדיקת מיפוי אשר נערכה לתובעת בעת אשפוזה בבית החולים וולפסון נמצא- כי לתובעת קליטה של שבר טרוכנטר גדול ימין. קליטה באצטבולום ורמוס פוביס. כמו כן קליטה באלמנטים אחוריים חוליות מותניות וקליטה של יתד בחוליה L5- משמעה- שבר גוף חוליה.

לאחר ששוחררה התובעת ועברה סדרה של טיפולי שיקום ממושכים נבדקה התובעת ע"י מומחה אורתופדי מטעמה אשר עיין בתיק הרפואי כולל צילומים ולאחר שבדק את התובעת קבע המומחה כי לתובעת נותרה נכות כתוצאה מהאירוע של % 40:


• 30% לפי 48 (1)(ז) נכות למפרק ירך ימין עקב הגבלת אבדוקציה ואדוקציה.


• 15% לפי 37 (8)(ב-ג) נכות עקב שבר גוף חוליה L5 והגבלת תנועה.


התובעת אשר נכנסה בהליכה ובכוחות עצמה לבית החולים וולפסון על מנת בדיקת כאב קל באצבע 4 בכף הרגל שמאל, יצאה מבית החולים וולפסון עם שבר מפרק ירך ימין לאחר פגיעה בפרק מסוג שבר תלישה של טרוכנטר גדול ועקב שבר גוף חוליה L5 בעמוד השדרה.

לאחר שאושפזה 5 ימים שוחררה התובעת לביתה עם כיסא גלגלים ונזקקה לסיעוד ועזרה ב- ADL בכל הפעולות.

בתגובה לכתב התביעה, נטען ע"י בית החולים וולפסון בין היתר בסעיף 5 לכתב ההגנה אשר הוגש בעת האחרונה לבית המשפט השלום בפתח תקווה, כי :

"התאונה אירעה כאשר התובעת ניסתה לעצור תהליך הסגירה של הדלת ולהדחק מבעד לדלת הנסגרת".

טענת בית החולים וולפסון מהווה הודיה בטענות התביעה כי ישנה בעיה בדלת האוטומטית של חדר הרנטגן.

שכן במידה וחיישני הדלת האוטומטית היו תקינים הדלת האוטומטית בחדר הרנטגן במיון בית החולים אמורה הייתה לזהות את התובעת בטרם הגיעה התובעת לפתח הדלת ולאפשר לתובעת מעבר תקין ללא מאבקים עם הדלת.

מיידע נוסף בדבר תוצאות ההליך המשפטי הנדון יפורסמו בהמשך.

קישור לכתבה